lördag 17 december 2016

Julgodis och pepparkakshus

Idag har det blivit producering av knäck och bygge av pepparkakshus nästan hela dagen.
Men just nu pustar jag i soffan framför nya TV:n som
Anders har monterat upp på väggen i TV hörnan på andra våningen.
Mer bilder på detta kommer när tv-bänken är på
plats.

Tillbaka till julpysslet, i år fick jag med mig Hanna
och då blir allt så mycket roligare.

Hon byggde årets pepparkakshus.

Och jag fokuserade på knäcken.

124 grader prick då blir knäcken perfekt.

Lite spill får man räkna med....

Förvara med mellanläggspapper blir bra, inget kladd.

Voila årest pepparkakshus.
Mycket skratt vid dekorationen, jag är verkligen ingen 
pysslare.
Pepparkakshus från 2014
Pepparkakshus 2013
Tiden går fort när man har roligt.
Nu lite mer soffhäng innan det blir glögg och
tända brasan.

Inga kommentarer: