söndag 2 oktober 2016

Canon Lens EF 50 mm 1:1.4

Nu vet jag vad det var som fattades mig igår när jag fotade.
Mitt objektiv Canon Lens EF 50 mm 1:1.4
jag verkligen älskar detta underbara ljuskänsliga objektiv 
som tar min fotografering till högre höjder.

Det gör nästan ingenting att det är ett fast objektiv som ej 
går att zooma med. Istället leverar det så härliga bilder.

Jag måste börja fotografera mer med kameran igen, det sista 
året har jag fotograferat med min mobil, Samsung S6 som tar fantastiska bilder
för att vara en mobil.
Se bara på denna bild.
Dt var ganska mörkt på höskullen men ändå fick jag
denna bild med min Samsung.


Tillbaka till mitt fantastiska objektiv.
Tog samma bilder som igår och nu fick jag 
ickegula bilder med bra skärpa.


 Nya kaktusar också på sidebordet i vardagsrummet.
Den lilla lampan har jag inhandlat på Gavel 57, 
jag tror att det är dags för en liten tur dit snart igen.
Och min nya korg inhandlad på det stora
varuhuset, stort gilla på den.
Nej nu skall jag gå ut i det vackra vädret och jobba
lite i trädgården.

Inga kommentarer: