måndag 11 juli 2016

Stugbytardag

Besök från Norge och Power Big Meet
firas bäst i stan så vi lämnade ö-livet några dagar.
Vi blandade upp besök på Cruisingen och raggarkultur med
allt vad det innebär.... Med besök på Skultunas mässingbruk.
En bra blandning tycker jag som gjorde lite
inköp på mässingbruket. Mer om dessa
inköp snart.

När vi var i stan så passade Hanna och hennes kompis
på att tillbringa lite tid här ute.  Så idag blev det stugbytardag.
Molly, kompis och Hanna lämnar över, och ja jag skall tvätta båten.

Och så tillbaka till sommar-rutinerna, kaffe och sommarpratare
I solen på bryggan. Sommarkänslan finns där fortfarande.
Lådan på bryggan innehåller toalett-attiraljer, det är sommar det
att göra morgontoaletten på bryggan.

Min vy idag.

Idag har jag bloggat från tabletten.
Jag använder molnet för att föra över bilder från mobilen jättesmidigt.
Tyvärr har inte tabletten uttag för kamerans minneskort som min lapp har.
Jag kan ju ta kort med tabletten men de blir inte lika bra
som mobilen .
Nu skall jag fixa lite middag, det blir något med kyckling.


Inga kommentarer: