onsdag 6 juli 2016

Staycation

Vädret fortsätter att leverera.

I går kväll avnjöt vi en grillad entrectote med tillbehör
på bryggdäck med bedårande utsikt över Västeråsfjärden..
Sedan satt vi ute på bryggdäck till sent på kvällen med trevliga
ö-bor som ville veta lite om Norge inför sin semesterresa.


Idag var det sovmorgon och frukost i sakta mak.
Vi gjorde en utflykt med båten runt grannön för att titta på alla fina stora hus.

Sedan tillbringades några timmar i solen med 
målning av köksstolarna. Anders hjälpte mig att slipa den sista stolen så nu har jag målat 3 stolar klart
och en är slipad och grundmålad. Nu tar jag
en liten paus innan jag ger mig på köksbordet.

 Runt bryggdäck växer det smultron
och de doftar underbart.

Molly sitter gärna i skuggan.

Leksakerna har åkt i vattnet.

 Fiskespöna finns lätt tillgängliga. Men än ingen större fisk.

Här passar det bra att tillbringa sin staycation.
Nu skall det bakas kanelbullar.
Jag har lovat mina jobbarkompisar att 
om de kommer ut och hälsar på skall jag bjuda på 
hemgjorda kanelbullar, så det är bäst man är förberedd.

1 kommentar:

Nan sa...

Såååå fint det ble, Åsa.
Du er superflink😊
Fargene ble maritimt vakkert, og selv om furu er "in", er det utrolig flott med malt furu. Synes jeg!
Ser at skjønne Molly er med. Kos dere/deg på det som ser ut som en fantastisk start på en deilig ferie.
Klem