onsdag 20 juli 2016

Skugga

Ibland är det så skönt med lite
skugga.
Ja inte är det jag som tycker det, vem kan det då vara...

Molly tycker om skuggan.
Jag ligger hellre här under ormbunken, säger Molly.

Dagen startade med en morgonpromenad med Molly.
Jag passade på att plocka lite vildhallon till frukostyoghurten.
Ett hallon till mig ett hallon till Molly, hon älskar
hallon.

Frukost intas gärna här. Simpson moln idag. 

Glittrande Mälaren

Idag fick jag låna vännernas kajak.
På kajakturen såg jag två havsörnar, det är så mysigt med
kajak för man kommer så nära inpå land och det är 
så tyst och fridfullt.
Kajakpaddling är också jättebra träning för core och armar.
Jag vet inte vad som är bäst en SUP bräda eller en kajak.
Men just nu lutar det åt en kajak.
Annars håller jag på med vattning av gräsmattan och utrotning av 3 stycken getingbon.
I år är det en getingsommar....

Och så blir det kaffe och sommarpratare varje dag.
Än så länge tycker jag Gunhild Stordalen och Bertil Hult har varit bäst.
Nej nu skall jag flytta på vattenspridaren.

Inga kommentarer: