onsdag 6 juli 2016

Semestervädret

Ja vad skall man säga om semstervädret, underbart, perfekt, magiskt, super.....
Hoppas att det håller i sig, norra och södra Sverige har regn men vi
(trumvirvel) vi har underbart väder. 23 grader lite vind och Simpson moln, 
ja ni vet vad jag menar.


Eller så här i verkligheten 

Vår utsikt från middagsbordet.
Igår grillade vi lax i foliepaket, med dill, rödlök, en klick smör, salt och peppar. Till det en romsås och färskpotatis, det var himmelskt gott  om jag får säja det själv.

Idag har det blivit målning av köksstolarna.
4 stolar plus ett köksbord i furu. Jag vet att furu är populärt igen
men jag ligger alltid lite fel i trendcykel, men det gör inget.
Slipa, tvätta, grunda och måla, Världens bästa arbetsplats.
Jag får tillbaka inspiration nu när jag är ledig, det har varit liiite för
mycket jobb ett tag nu.

Så här ser den ut när den är klar.

Slipad och grundad.

Jag har glömt kortet till kameran så alla bilder 
är tagen med min Samsung.

Sommarprataren, Bertil Hult var jättebra idag, han pratade om dyslexi bland annat.
Kan rekommenderas.

Inga kommentarer: