lördag 19 mars 2016

Stuglivet hägrar

Längtar efter lite ö-liv.

När kommer mälaren att skölja i år, 2016.
Tipsen i vår lokaltidning är i början på april.
Så det blir nog en liten tur till båten för vårtvätt snart.
Men först skall vi leva hytteliv i Norge under påsken. 
Jag längtar.

Men när vi kommer hem då vill jag till Ö:n.
Lite projekt på gång i år.

Fin tapet från Boråstapeter som skall bli stänkskydd i köket
behandlad med golvlack i två omgångar.

Detta får sätta tonen i köket med textilier a la Kollens och Nyblom.


Just nu är det grönt men 2016 blir det blått.


I Andersstugan skall överdragen till min egenhändigt 
byggda soffa uppdateras. Min moodboard från 2012 tycker jag fortfande om
så det får bli i den här färgskalan.


 Och ett projekt som inte blev av förra året.
Kakel framför spisen, vi gör ett nytt försök med detta.
Ha en underbar helg.

Inga kommentarer: