lördag 30 januari 2016

Tavelrockad

Idag blir det ingen tur till Ö:n, jag litar inte riktigt på isen 
så vi stannar hemma.

Igår firade jag och Ola fredagsmys på Statoil Hammarbyrampen.
Jag råkade fylla en hel tank med bensin på vår dieselbil.
Som tur var upptäckte jag det i tid, man får nämligen inte starta
bilen när man fyllt med fel bränsle, motorn kan bli förstörd. 
Vi ringde bärgaren och fick vänta 2 timmar på den. 
Men det gick inte någon nöd på oss, killen som jobbade 
på Statoil var supertrevlig och bjöd på kaffe och 
tyckte vi kunde vänta på bärgaren inne på stationen.
Vi tog var sitt korvmål och hade det allmänt trevligt.
Mannen som körde bärgaren var också en supertrevlig kille.
Han körde oss ända fram till dörren med bärgaren.
Tänk att det finns så mycket trevliga människor.

Idag passade jag på att flytta runt på tavlorna lite.

Ersatte bleka akvareller med lite 
grafisk konst.


Kakaoögonen ersattes av fotografi
från Paris.



Slokande tulpaner från förra helgen.

Sideboarden blev av med en tavla.
Jag tycker att det blev lite tomt, får hitta på 
något....

Nu skall jag hjälpa dottern att packa inför 
resan till fjällen.

Inga kommentarer: