fredag 25 september 2015

Ledig fredag

Idag jobbade jag fram till lunch. Sedan styrde jag
kosan mot Ön. Jag kände att det var dags för liten 
egentid och hämta andan lite. 
Nästa vecka på jobbet kommer antagligen att
bli en aningens hektiskt.

Och så är det en sådan fin höstdag som man vill
ta tillvara. Gräset var ganska långt så jag började med 
gräsklippning, sedan lite sopning av stora trädäcket
och tvättning av utemöbler som skall in på
vinterförvaring i boden.

Det är inte alla utemöbler som förvisas till en bod. 
Hemma i stan fick en del utemöbler flytta in.

Rottingstolen fick flytta in i Hannas studio.

I april tog jag också en ledig fredag

Just nu sitter jag och bloggar i gamstugan med den här utsikten.
Det känns bra. 

Nu blir det lite mer trädgårdsarbete. Vi har en stor ek utanför som skräpar ned ganska 
mycket så nu blir det krattning.

Inga kommentarer: