lördag 26 september 2015

Badrumstankar


Nästa år skall vi renovera badrummet.
Så här går mina tankar.
 Inkaklat badkar marmorgolv och lampan
tidstypiska skulle bli bra i vårt hus som är byggt 1959.

 Snyggt kakel, infälda kranar och den runda spegeln mums...

 Ännu ett inbyggt badkar och snyggt marmorgolv. Inte dumt alls.

 Väldigt fint med STORA kakelbitar. Gillar glasväggen , handfatet och den stora spegeln.
 Snyggt avlopp i hörnet. Kaklet är också härligt.

 Snygg duschvägg med hälften kakel och hälften glas. 
Extra plus för golvet.

 Handfatet och spegeln <3.
VIPP soptunnan vill jag ha i mitt nya 
badrum.

 Snygg duschvägg.

 Kanske vi skall ha ett blått badrum med mosaik.

 Snygg duschvägg och fint golv.

 Inbyggd duschhörna med fina glasdörrar. 
Väggkaklet helt i min smak.

 Golvbrunnen längs väggen en sådan vill jag ha.
Kaklad hylla vill jag också ha.

 Ok det här tar jag rakt av.
Blir kanske lite för dyrt dock :-(

 Grå mosaik är snyggt.

 Lamphållare i porslin tidstypiskt.

 Stor spegel, inbyggt badkar, mosaik, ja det här vore en plan.

 Vi skall nog inte ha en tvättmaskin på vårt badrum men duschhörnan var fin.

 Inbyggda hyllor är jag svag för. 
Spegeln är också lite retro.

Avslutar med mer grått. Fin glasvägg  och dörr.

Ja det skall bli spännande att planera badrummet. Det bästa vore 
om det kunde renoveras under sommaren då vi kan bo på Ön.
Skall redan nu börja söka efter hantverkare.

Inga kommentarer: