lördag 20 december 2014

Pepparkakshus, Knäck och Julgran

Idag tog vi ett jättekliv i julförberedelserna.
Mr A köpte en jättetjusig julgran som har fått komma in. Lilla H ville vara med och pynta den så vi väntar med pyntet till imorgon. Lilla H skall nämligen på fest i kväll. Lilla H:s kompis som utbildar sig till sminkös skall hjälpa till med sminkningen.

Jag har gjort knäck, det gick riktigt bra för en gångs skull. Jag har investerat i en termometer. 
När knäcksmeten är 122 grader är det dags att lägga smeten i formarna. Hur enkelt som helst så slipper man kulprovet. Och sedan blev det ett litet pepparkashus också. 

Byrån som jag ropade in på en nätauktion fick som väntat flytta ut i Hallen. 
Mr H köpte en matchande spegel till på Gavel 25.


Det blev riktigt bra.

 En naken gran, imorgon skall den pyntas.

Pepparkakshus by Moi.

Förra året var det Lilla H som gjorde pepparkakshus.
Hon är mycket pyssligare än jag men i år har hon inte tid,
det är så mycket annat  som skall hinnas med......

Jag brände mig inte en gång på sockret :-)
Nu blir det inpackning av julklappar.
Trevlig helg <3

Inga kommentarer: