lördag 17 augusti 2013

Vårt nya projekt

Mr A och jag har ett nytt projekt. 
Ett 60-tals hus i original.

Det kommer att ta tid att få det som vi vill, det är slitet och eftersatt.
Vi startade i köket.
 Bort med bänksåpen och kakel här skall ett nytt golv in.
Golvläggarna kommer på måndag, rutigt linoleumgolv skall det bli i färgerna mörgrått och silver.
 Men väggskåpen får sitta kvar.

Här står stommarna och luckor som skall återanvändas. Snickaren som skall hjälpa oss med detta kommer när golvläggarna är klara. Det blir till att leva några veckor utan kök.
Tänk vad duktiga vi har varit idag jag och Mr A. Monterat ner alla bänkstommar och tagit bort kaklet.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser fint ut! Vi har köpt ett hus från 67 som har liknande skåpsluckor. Vad ha ni för träslag? Fanérr? Jag vill gärna se fler bilder sen! Vi funderar också på att försöka bevara vårt gamla kök.

Johanna

Tant Åsa sa...

Hej Johanna

Nej jag tror inte att det är faner. Luckorna har blivit slipade så de är i ganska bra skick. Träslaget heter Honduras. Jag skall ta lite mer bilder på köket med nya golvet och lite ny planlösning.