torsdag 8 april 2010

Projekt bänk


Jag har två projekt för helgen. Putsa fönster vi har 34 fönster plus uterummet phu.. Dessutom vill jag bygga en enkel bänk med benbockar för utomhusbruk.











Det här behövs till två benbockar:

• 2 reglar 45x120 som sittplankan ska vila på

• 8 st ben 45x45

• 2 st kortsargar (som håller ihop benen upptill) 16x70

• 2 st staglister (som håller ihop benen nertill) 35x35

• Trälim

• Skruv

• Färg

• Sittplanka (vi har sammanfogat tre plankor men bänken kan också göras med en planka)


Gör så här:Såga till alla delar. Limma och skruva fast staglisterna (nertill) i benstommen. Sätt ihop benen på regeln genom sinkning. Limma och skruva fast benen på var sida av regeln. Limma och skruva fast kortsargen, en på var sida. Spackla, grunda och måla.

2 kommentarer:

infing sa...

Jag vill också göra benbockar...bänkar och bord kan man aldrig få för många av!

Tack för din kommentar hos mig, jag blev glad!

Fröken S sa...

Vad snyggt, tack för instruktionerna!