fredag 26 mars 2010

Gräsänka

Phuu..... Efter en hektisk vecka som innehållit mycket. Dottern fyllde 12 år i tisdags så det var upp i ottan och sjunga för lilla damen. Vi brukar gömma presenterna så det blir en sorts presentjakt. Jag kom lite sent till jobbet i tisdags kan man säga.

Onsdag höll jag kurs för våra Tyska kollegor. Kursen fordrade lite extra jobb utanför den vanliga arbetstiden.

Maken for till Schweiz i onsdags.
På jobbet är det full fart, lite utbränningstempo,mina kollegor börjar se lite slitna ut. Vi håller på att köra igång 7 tåg på en gång, Kina, SaudiArabien, Thailand, Tyskland, England, Frankrike och Sverige. Det är bara för mycket just.
Fast idag fick jag ett mail där det stod "Full Koll" det skall jag rama in och sätta upp på väggen. Det är så sällan man får "uppåtknuffar" man får bara respons när det är något som inte funkar. Ett annat tecken på att det är för mycket just nu är, inatt drömde jag om en mjukvarulösning på ett problem. När jag kom till jobbet implementerade vi ändringen och körde applikationen i simulatorn. Fungerade klockrent!

Under eftermiddagen har jag hjälpt dottern och sonen att packa. Dottern skall på skoldisco och sova över hos sin bästis. Sonen skall "lana" d.v.s sitta uppe hela natten och spela XBox. Han blir rolig att tas med imorgon....

Bilen var full med madrasser täcken XBox, data skärmsladdar.

Så nu sitter jag med lappen i knät ett glas vin vid sidan och Molly sovandes vid fötterna.

Jag ser fram emot Let's Dance men jag har svårt att välja favorit. Mattias är sötast och Claudia är duktigast. Men jag tycker att Mattias har haft den största utvecklingen.

Imorgon blir det schnauzer prommenad det ser både jag och Molly fram emot vi har så roligt.

Inga kommentarer: