tisdag 8 december 2009

Tillfälligt ensamstående

Maken var i tyskland förra veckan och denna vecka i Indien. Han reser inte så mycket i vanliga fall men nu är det lite intensivt. Det blir lite mer att göra i vardagen lite mer körande på barn fram och tillbaka till stan på olika aktiviteter. Maken brukar ta hand om morgonen fixa frukost packa ryggsäckar... Jag brukar försöka komma iväg lite tidigare man är mer produktiv mellan 07.00-09.00 innan kollegorna börjar droppa in och telefonen börjar ringa. Idag har det varit en bra dag på jobbet jag har löst två problem i två olika projekt som har hängt över mig länge och det känns skönt. Jag kan rekommendera ingenjörsjobbet det är verkligen varierande ingen dag den andra lik. Men i min branch tågbranchen har vi inte haft någon lågkonjunktur utan för mycket att göra i 3 års tid och vi ser ingen avmattning. Det är förstås roligt att det går bra men det kunde vara kul att ha lagom mycket att göra.

Inga kommentarer: