onsdag 24 juni 2009

Stugan på Strömskär






Jag har drömt om en stuga i hela mitt liv. Och nu har jag en, den ligger bara 10 km med bil och 5 minuter med båt hemmifrån. Idag åkte jag och barnen ut en sväng efter jobbet, jag klippte gräset och barnen badade. Vi åt grillad korv på bryggan och kände att livet var ganska OK.


Förra sommaren lade vi nytt tak och tog ut lite väggar. Köket bestod av ett pytteliten matplats och en pyttelitet kök. Vi tog ned väggarna mellan matplatsen och köket och väggarna mot vardagsrummet. Sedan köpte vi två köksskåp och en bänkskiva och förlängde diskbänken utmed stugans hela kortvägg och målade allt vitt.
före









efter













Vi målade sovrummen vita, före











efter







Vi bar ut och körde iväg 10 heltäckningsmattor de låg i lager om två,i färgerna brun och orange.... Vi lade in nya trä golv i sovrummen som vi vitoljade. Vi har el på ön men inget vatten och avlopp. Vi har rinnande sjövatten i köket.







Ivår har min käre make satt in 5 nya fönster som vägde 65 kg styck. Vi fick köra ut dem i 3 omgångar med båten. Maken rev ut de gamla fönstren och gammal isolering som mest bestod av musbon. Reglade upp nya fönster lade in ny isolering och voila...







före













efter kommer snart bilderna finns på den andra datorn





Så har vi lagt nytt golv i ena vardagshalvan och vitmålat väggarna där också det blev verkligen superbra . Före och efter
































Inga kommentarer: